3.3 Δυο περιοχές μπλε και ροζ
Κάθε περιοχή έχει και ένα διανομέα.
Λογικό άλμα ΝΟ 2. Οι διανομείς μου, πρέπει να συναντιούνται 1 φορά ανά κύκλο.
Ξεκινά ο διανομέας του μπλε χάρτη και του ροζ χάρτη από το (Τ2Ρ1) και κάνουν τον κύκλο τους.
Κάθε 4 (κατά μέσο όρο) δέματα, που παραλαμβάνουν από το χάρτη τους, τα 2 θα πρέπει να παραδοθούν στον άλλο χάρτη . Όταν συναντηθούν, με τον διανομέα του άλλου χάρτη ,του δίνουν αυτά τα δέματα και παίρνουν, αυτά που είναι να παραδοθούν στο δικό τους.
Τα δέματα που παραλαμβάνει, ο ροζ διανομέας, για τον μπλε χάρτη , στη χειρότερη περίπτωση, θα χρειαστούν 1 ώρα, να μείνουν στο ροζ χάρτη και 1 ώρα, για να παραδοθούν στον μπλε( το ίδιο συμβαίνει και ανάποδα λόγο συμμετρίας)
Παρατηρήσεις
1 Η TurtCurier μπορεί να παραδώσει δέματα, ανάμεσα σε δυο χάρτες, σε max χρόνο 120 λεπτά , που είναι ίδιος με το max χρόνο για παράδοση, σε 1 μόνο χάρτη.
2 Η a-s και γενικά, όλες οι εταιρείες courier, δεν προσφέρουν αυτή την υπηρεσία . Μαζεύουν μαζικά τις παραδώσεις, του άλλου χάρτη και τις στέλνουν το βράδυ στο κέντρο διανομής για να παραδοθούν την επόμενη μέρα.
3.4 τρεις περιοχές μπλε, πράσινη και ροζ
Προσθέσαμε και τρίτη περιοχή που εφάπτεται στις άλλες 2 στο σημείο (Τ2Ρ1Π4)
Κάθε περιοχή έχει και ένα διανομέα.
Οι διανομείς μου πρέπει να συναντιούνται 1 φορά ανά κύκλο.
Ξεκινά ο διανομέας του μπλε χάρτη του πράσινου και του ροζ χάρτη από το (Τ2Ρ1π4) και κάνουν τον κύκλο τους.
Κάθε 6 δέματα (κατά μέσο όρο), που παραλαμβάνουν από το χάρτη τους, τα 4 θα πρέπει να παραδοθούν στους άλλους χάρτες, από 2 στο κάθε ένα . Όταν συναντηθούν, με τον διανομέα του άλλου χάρτη ,του δίνουν αυτά τα δέματα και παίρνουν, αυτά που είναι να παραδοθούν στο δικό τους.
Τα δέματα που παραλαμβάνει, ο ροζ διανομέας, για τον μπλε χάρτη και τον πράσινο χάρτη , στη χειρότερη περίπτωση, θα χρειαστούν 1 ώρα, να μείνουν στο ροζ χάρτη και 1 ώρα, για να παραδοθούν στον μπλε ή στον πράσινο ( το ίδιο συμβαίνει και αν ξεκινήσουμε από τον μπλε ή τον πράσινο, λόγο συμμετρίας)
Παρατηρήσεις
1 Η TurtCurier μπορεί να παραδώσει δέματα, ανάμεσα σε τρεις χάρτες, σε max χρόνο 120 λεπτά , που είναι ίδιος με το max χρόνο για παράδοση, σε 2 χάρτες ή σε 1 μόνο χάρτη.
2 Η a-s και γενικά, όλες οι εταιρείες courier, δεν προσφέρουν αυτή την υπηρεσία . Μαζεύουν μαζικά τις παραδώσεις, των άλλων χαρτών και τις στέλνουν το βράδυ στο κέντρο διανομής, για να παραδοθούν την επόμενη μέρα.
3.4 Τέσσερις περιοχές μπλε, πράσινη, κίτρινη και ροζ
ΩΡΑ να αποκτήσουν τα πράγματα ενδιαφέρων
Προσθέσαμε και τετάρτη περιοχή, που εφάπτεται στις μπλε και πράσινη στο σημείο (Τ1ΚΕ1Π45)
Κάθε περιοχή έχει και ένα διανομέα.
Οι διανομείς μου πρέπει να συναντιούνται 1 φορά ανά κύκλο. Αλλά ο κίτρινος είναι αδύνατον να συναντηθεί με το ροζ. Που πρέπει να ξεκινήσει ο κίτρινος;
Ξεκινά ο διανομέας του μπλε χάρτη του πράσινου και του ροζ χάρτη από το (Τ2Ρ1Π4) και κάνουν τον κύκλο τους. Ο κίτρινος ξεκινά από το Κ6 και κάνει τον κύκλο του. Θα συναντηθεί στο Κ2Π6 με τον πράσινο και στο Κ4Τ6 με τον μπλε
Κάθε 8 δέματα (κατά μέσο όρο), που παραλαμβάνουν από το χάρτη τους, τα 6 θα πρέπει να παραδοθούν στους άλλους χάρτες, από 2 στο κάθε ένα . Όταν συναντηθούν, με τον διανομέα του άλλου χάρτη ,του δίνουν αυτά τα δέματα και παίρνουν, αυτά που είναι να παραδοθούν στο δικό τους.
Τα δέματα που παραλαμβάνει, ο ροζ διανομέας, για τον μπλε χάρτη και τον πράσινο χάρτη , στη χειρότερη περίπτωση, θα χρειαστούν 1 ώρα, να μείνουν στο ροζ χάρτη και 1 ώρα, για να παραδοθούν στον μπλε ή στον πράσινο ( το ίδιο συμβαίνει και αν ξεκινήσουμε από τον μπλε ή τον πράσινο, λόγο συμμετρίας)
Τα δέματα που παραλαμβάνει, ο κίτρινος διανομέας, για τον μπλε χάρτη και τον πράσινο χάρτη, θα χρειαστούν το πολύ 120 λεπτά για να παραδοθούν, ενώ τα δεματά για τον ροζ χάρτη το πολύ 140 λεπτά. Το ίδιο συμβαίνει και για τα δεματά του ροζ για τον κίτρινο.
Παρατηρούμε ότι τα δέματα από Β-C κίτρινο για E-F πράσινο, θέλουν σχεδόν 120 λεπτά, ενώ είναι δίπλα στο χάρτη. Μπορώ να κάνω κάτι γι αυτό; Αν δοκιμάσω να στείλω τα δέματα μέσο του μπλε για τον πράσινο;
Παρατηρήσεις
1 μειώσαμε το χρόνο, σε 4 διαδρομές, (με το πορτοκαλί στον πίνακα) κατά μια ώρα στην κάθε μια, αλλάζοντας 3 διανομείς και 3 χάρτες
2 η μη συμμετρικότητα των λύσεων, μας κάνει να υποπτευόμαστε, ότι υπάρχουν καλύτερες λύσεις
3 όταν αλλάζει παραπάνω χάρτες το δέμα, μπορεί να μειωθεί ο χρόνος για να παραδοθεί
4 οι συνολικές διαδρομές είναι 432
5 Η TurtCurier μπορεί να παραδώσει δέματα, ανάμεσα σε 4 χάρτες, για τις 426 από τις 432 διαδρομές, σε max χρόνο 120 λεπτά , που είναι ίδιος με το max χρόνο για παράδοση, σε 2 ή 3 χάρτες ή σε 1 μόνο χάρτη.
6 για τις υπόλοιπες 6 διαδρομές, ο max χρόνος είναι 20 λεπτά αυξημένος.
7 Η a-s και γενικά, όλες οι εταιρείες courier, δεν προσφέρουν αυτή την υπηρεσία . Μαζεύουν μαζικά τις παραδώσεις, των άλλων χαρτών και τις στέλνουν το βράδυ στο κέντρο διανομής, για να παραδοθούν την επόμενη μέρα.
3.5 επτά περιοχές μπλε, πράσινη , ροζ, κίτρινη, πορτοκαλί , καφέ , κόκκινη
Οι περιοχές είναι επτά
Κάθε περιοχή έχει και ένα διανομέα.
Οι διανομείς μου πρέπει να συναντιούνται 1 φορά ανά κύκλο
Που πρέπει να ξεκινήσουν ;
Λίγη ιστορία
Σε ποια σημεία συναντιούνται οι διανομείς;
Παρατηρήσεις
1 Οι συναντήσεις γίνονται ανά 20 λεπτά.
2 Μόνο ο μπλε, έχει συναντήσεις κάθε 20 λεπτά , ΠΑΝΤΑ με 2 άλλους ταυτόχρονα
3 Όλοι οι άλλοι έχουν συναντήσεις 2 φορές την ώρα
Ας δούμε πόσο χρόνο χρειάζεται , ένα δέμα που ξεκινά από τον κίτρινο χάρτη , για να πάει οπουδήποτε στους άλλους χάρτες . Αυτός θα είναι και ο μεγαλύτερος χρόνος που χρειάζεται , ένα δέμα μέχρι να το παραλάβουμε και να ταξιδέψει , λόγο του σημείου που ξεκινά ο κίτρινος διανομέας.
Στην χειρότερη περίπτωση, που είναι παραλαβή από κίτρινο E και παράδοση κόκκινο Ε, χρειαζόμαστε χρόνο , λιγότερο από 200 λεπτά.
3.6 συμπεράσματα- πλεονεκτήματα, για διανομή με 1 μόνο διανομέα ανά χάρτη
Η TurtCurier εφαρμόζει ένα σύστημα , που είναι αδιάφορο, για το ίδιο το σύστημα, η ώρα που θα πάρει ο πελάτης, για να δώσει την παραγγελία του . Ο διανομέας της βρίσκετε πάντα την ιδία ώρα, σε συγκεκριμένα σημεία του χάρτη.
Α. Μεγάλο πλεονέκτημα που έχει Η TurtCurier, είναι ότι ακριβώς την στιγμή, που ο πελάτης ζητήσει, να έρθει ο διανομέας να παραλάβει ένα δέμα, για οπουδήποτε στο χάρτη , μπορεί να ξέρει ακριβώς τι ώρα θα γίνει η παραλαβή και η παράδοση .
ΠΧ ο πελάτης είναι στον κίτρινο χάρτη, περιοχή C και θέλει παράδοση, στον κόκκινο χάρτη περιοχή D . Ο διανομέας της TurtCurier θα παραλαβή το δέμα, σε 35 λεπτά (+-5 λεπτά) και θα το παραδώσει μετά 80 λεπτά (+-5 λεπτά).
ΚΑΜΙΑ εταιρεία αυτή την στιγμή, δεν μπορεί να το κάνει αυτό , καθολικά για όλους τους πελάτες της .
Β. Η TurtCurier, όχι άπλα μπορεί, άλλα και το λειτουργικό της κόστος, είναι 40% λιγότερο !!! διότι χρησιμοποιεί, λιγότερες υποδομές και προσωπικό .
Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η TurtCurier χρειάζεται 7 διανομείς και 1 υπάλληλο , όταν η a-s θα χρειαζόταν 7 διανομείς και 8 υπάλληλους .
Γ . Όλες οι παραγγελίες, στο τέλος της ημέρας, έχουν παραδοθεί, αντίθετα με την a-s που το 70% θα παραδοθεί την επόμενη ημέρα.
Δ. τα δέματα, πάντα κινούνται προς τον προορισμό τους . Δεν μένουν άσκοπα σε κάποιο μέρος .
Ε. Όποιος ακούμπα δέμα είναι διανομέας.
3.7 περισσότεροι διανομείς
Τι γίνεται αν ο όγκος δουλειάς, είναι μεγαλύτερος και χρειαζόμαστε και άλλον διανομέα ανά χάρτη;
Πρώτα, ας δούμε τους χρόνους, αν ο διανομέας φύγει από άλλο σημείο του χάρτη.
Συνδυάζοντας τις διαδρομές, βλέπουμε ότι επιλέγοντας δυο διανομείς , που κινούνται σε αντίθετη φορά από αντίθετο σημείο, όλες οι διανομές εκτελούνται σε χρόνο λιγότερο από 60 λεπτά. Ο μέσος χρόνος πλέον πέφτει στα 30 λεπτά.
Συνδυάζοντας τις διαδρομές, επιλέγοντας 2 διανομείς , που κινούνται σε αντίθετη φορά από αντίθετο σημείο, στα σημεία Τ1 ΚΑΙ Τ4, όλες οι διανομές εκτελούνται σε χρόνο λιγότερο από 35 λεπτά. Ο μέσος χρόνος πλέον πέφτει στα 18 λεπτά.
Ας συγκρίνουμε τώρα την TurtCurier, με την a-s courier σε ένα χάρτη, όπου πρέπει σε 8 ώρες, να παραλάβουμε και να παραδώσουμε 144 δέματα, άρα οι διανομείς, πρέπει να σταματήσουν 288 φορές. Χρειαζόμαστε 4 διανομείς. Το παράδειγμα είναι για τα πρώτα 120 λεπτά.
Παρατηρήσεις
Α. Σε κάθε περίπτωση , έχοντας στο κέντρο του χάρτη, μια εταιρεία διανομών την έδρα της, παραδίδει ποιο γρήγορα. ( ΑΛΛΑ μόνο σε ένα χάρτη)
Β. ουσιαστικά στο παράδειγμα μας, ένας διανομέας θα πρέπει να βρεθεί στην διάρκεια του οκταώρου σε 72 σημεία . 36 για να παραλάβει και 36 για να παραδώσει
Γ. Όμως οι εταιρείες courier δεν δουλεύουν έτσι . Συνήθως μεταφέρουν τα δέματα στην έδρα τους και τα παραδίδουν (περίπου 70 δέματα ανά διανομέα ), την επόμενη μέρα.
Δ. Τα 72 σημεία, είναι αυτά που μπορεί να πάει ένας διανομέας, στο max των περιπτώσεων, σε μια εταιρεία courier. O τρόπος που κάνει διανομή η TurtCurier, επιτρέπει θεωρητικά να σταματήσει σε 100 σημεία ο διανομέας της. Τα extra σημεία τα χρησιμοποιούμε για στάσεις σε συγκεκριμένες στιγμές , όταν ο χάρτης μεγαλώνει.
Ε. Στην παραπάνω περίπτωση που εξετάσαμε, ορισμένες παραγγελίες μέσω της TurtCurier, παραδίδονται ποιο γρηγορα, η TurtCurier έχει άλλο ένα πλεονέκτημα, ότι μπορεί να παραδώσει σε συγκεκριμένη ώρα, ανεξάρτητα από τις προηγούμενες ή επόμενες παραδώσεις, που προκύπτουν στο σύστημα .
Ζ . Ο πραγματικός χρόνος του διανομέα, είναι σχεδόν ίδιος με αυτόν που προβλέπουμε θεωρητικά
Η. Εάν προσθέσουμε άλλον ένα χάρτη , όλες οι παραγγελίες που πρέπει να παραδοθούν στον άλλο χάρτη , μπορούν να παραδοθούν, μόνο μέσω της TurtCurier και μάλιστα σε χρόνο, κάτω από 60 λεπτά, κάτι που φαίνεται αδιανόητο με τον τρόπο που δουλεύουν σήμερα οι εταιρείες.
3.8 τρεις περιοχές μπλε, πράσινη και ροζ, 12 Διανομείς
Προσθέσαμε και τρίτη περιοχή που εφάπτεται στις άλλες 2 στο σημείο (Τ2Ρ1Π4)
Κάθε περιοχή έχει 4 διανομείς.
Οι διανομείς μου πρέπει να συναντιούνται 1 φορά ανά κύκλο. ΑΡΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ 2 ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΧΑΡΤΗ ΣΤΟ Τ2Ρ1Π4. ΔΗΛΑΔΗ 6 ΑΤΟΜΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ.
Ξεκινούν οι 6 διανομείς, του μπλε χάρτη του πράσινου και του ροζ χάρτη , από το (Τ2Ρ1Π4) και κάνουν τον κύκλο τους, Καθώς και 2 στον μπλε στο Τ5, 2 στο ροζ στο Ρ4, και 2 πράσινοι στο Π1). ΟΙ χρόνοι παράδοσης, σε σχέση με το παράδειγμα που δώσαμε, με ένα διανομέα ανά χάρτη , είναι εντυπωσιακά βελτιωμένη.
Κάθε 6 δέματα (κατά μέσο όρο), που παραλαμβάνουν από το χάρτη τους, τα 4 θα πρέπει να παραδοθούν στους άλλους χάρτες, από 2 στο κάθε ένα . Όταν συναντηθούν, με τον διανομέα του άλλου χάρτη ,του δίνουν αυτά τα δέματα και παίρνουν, αυτά που είναι να παραδοθούν στο δικό τους. Συνολικά η TurtCurier θα παραδώσει 432 δέματα , 144 ανά χάρτη . θα παραλάβουν οι διανομείς 144 δέματα στον χάρτη τους , από τα οποία τα 48 θα παραδοθούν στον χάρτη τους και τα 96 στους διπλανούς.
Τα δέματα που παραλαμβάνει, ο ροζ διανομέας, για τον μπλε χάρτη και τον πράσινο χάρτη , στη χειρότερη περίπτωση, θα χρειαστούν 30 λεπτά, να μείνουν στο ροζ χάρτη και 30 λεπτά, για να παραδοθούν στον μπλε ή στον πράσινο ( το ίδιο συμβαίνει και αν ξεκινήσουμε από τον μπλε ή τον πράσινο, λόγο συμμετρίας)
Δείτε την διάφορα με 1 διανομέα.
Παρατηρήσεις
1 Η TurtCurier μπορεί να παραδώσει δέματα, ανάμεσα σε τρεις χάρτες, σε max χρόνο 60 λεπτά , που είναι ίδιος με το max χρόνο για παράδοση, σε 2 χάρτες ή σε 1 μόνο χάρτη.
2 Η a-s και γενικά, όλες οι εταιρείες courier, δεν προσφέρουν αυτή την υπηρεσία . Μαζεύουν μαζικά τις παραδώσεις, των άλλων χαρτών και τις στέλνουν το βράδυ στο κέντρο διανομής, για να παραδοθούν την επόμενη μέρα.
3.9 Εφαρμογή στην Αθήνα
Για να καλύψουμε όλη την αττική , χρειάζεται να την χωρίσουμε σε 20 τμήματα .
Θα χρειαστούμε συνολικά 60 διανομείς . Ο κεντρικός τομέας, που χρειάζεται να διακινήσει και τα περισσότερα δέματα, Είναι ο νο 1 και εκεί, θα χρειαστούμε 8 διανομείς.
Μια μόνο θα είναι η κεντρική αποθήκη, στο σημείο 1,3,4 . Εκεί θα είναι και η έδρα της εταιρείας, με το μηχανογραφικό τμήμα. Εκεί θα συγκεντρώνονται, τα δέματα που είναι να παραδοθούν, σε σημεία εκτός αττικής και αντίστοιχα, ότι έρχεται για να παραδοθεί στην αττική .
Το προσωπικό της εταιρείας, θα έχει αυστηρά αναλογία 5 προς 1 . Για κάθε 5 διανομείς θα υπάρχει και 1 άλλος υπάλληλος .
Αρά η εταιρία θα έχει συνολικά 72 άτομα προσωπικό . 60 διανομείς και 12 διοικητικό και υπαλληλικό προσωπικό.
Παρατηρήσεις
1 Η TurtCurier μπορεί να παραδώσει δέματα, ανάμεσα σε20 χάρτες, δηλαδή σε όλη την αττική σε max χρόνο 240 λεπτά , χρόνος που χρειάζεται να πάει το δέμα από την μια άκρη της αττικής στην άλλη , (πχ Κινέττα – Σούνιο)
2 Η a-s και γενικά, όλες οι εταιρείες courier, δεν προσφέρουν αυτή την υπηρεσία . Μαζεύουν μαζικά τις παραδώσεις, των άλλων χαρτών και τις στέλνουν το βράδυ στο κέντρο διανομής, για να παραδοθούν την επόμενη μέρα.
3. Αν υποθέσουμε, ότι ο κάθε διανομέας παραδίδει 60 δέματα την ημέρα , με είσπραξη 5€ ανά δέμα, έχουμε έσοδα 18000€ ανά ημέρα, περίπου 400.000€ το μήνα . Με κόστος προσωπικού στο 40% ( δηλαδή κόστος 2580€ ανά υπάλληλο) και 20% λειτουργικά, μπορούμε να προσδοκούμε σε κέρδος 160.000€ το μήνα.
4. Το κόστος που χρεώνουν, οι εταιρείες courier είναι 7€, για παράδοση την επόμενη μέρα. Σε αυτή την τιμή προσφέρεται έκπτωση, που φτάνει και το 70% για εταιρείες. Αντίστοιχα για παράδοση αυθημερόν, το κόστος είναι 10€ με τις ανάλογες εκπτώσ





























